عنوان گروه خبري / اخبار .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ 
  • کد خبر : ۱۱۷۹۰
برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بستک
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بستک به ریاست سرپرست فرمانداری شهرستان بستک و با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بستک، امینه دریانورد مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بستک که در کتابخانه پیامبر اعظم برگزار شد اظهار داشت: از آنجا که شهرستان بستک یک شهرستان فرهنگی شناخته شده در سطح استان است بنابراین دغدغه فرهنگی کمتری نسبت به سایر شهرستان های استان در این شهرستان داریم.

وی ضمن تشکر از همراهی خیرین در بحث فرهنگی گفت: کتابخانه شرفایی جناح، اعتباری برای استان هرمزگان است.شهرستان بستک دارای مردمانی فرهیخته است که سطح سواد بالایی دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان افزود: باید در مسائل فرهنگی خصوصا در مسئله کتاب، تاکید بیشتری شود تا کار فرهنگی بیشتری نیز در این شهرستان که خود پیشانی فرهنگی استان است انجام بگیرد.

در ادامه دکتر ولی بستان سرپرست فرمانداری شهرستان بستک با تاکید بر حفظ هویت فرهنگی گفت: بستک پیشانی فرهنگ هرمزگان است و در طول تاریخ، صاحب فرهیختگان و بزرگان زیادی بوده است.در حال حاضر نیز در گوشه و کنار شهرستان ما، مردمانی فرهیخته زندگی می کنند.

وی افزود: شاید در دنیای تکنولوژی و عصر جدید اطلاعات و فضای مجازی، فرهنگ کتاب و کتابخوانی کم‌رنگ شده باشد ولی باید تلاش بیشتری داشته باشیم تا علاوه بر حفظ هویت فرهنگی، گستره آن را بیشتر و حرکت در این مسیر ادامه یابد.

دکتر بستان خاطرنشان کرد: می توان از ظرفیت دانش آموزان، کودکان و نوجوانان استفاده کرد تا نگاه دور شده از کتاب را مجددا احیا کنیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شیخ عبدالغفار بادروج رییس سابق اداره کتابخانه های شهرستان بستک گفت: حضور در جلسات کتاب و کتابخوانی قابل تحسین است و امیدوارم این برنامه ها با رشد بیشتری صورت پذیرد.

همچنین شهاب الدین بادروج رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بستک ضمن خیرمقدم به مدیرکل و اعضا، به ارائه گزارشی از فعالیت کتابخانه های شهرستان پرداخت.

در پایان این جلسه، اعضای حاضر به ارائه نکته نظرات خود پرداختند و پیشنهادات و انتقادات خود را در حضور مدیرکل مطرح کردند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0